جدیرترین اخبار :
  • انتصاب در سازمان منطقه آزاد چابهار
  • حضور منطقه آزاد چابهار در اکسپو ۲۰۲۴
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • جهش تولید در مناطق آزاد نیازمند رفع موانع حقوقی و اجرایی است
  • یکی از فرصت ها برای تحقق شعار سال، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستند

فعالیت اورژانس کسب و کار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

اقتصادی | تاریخ خبر : 2/08/25 | تعداد بازید :380
اورژانس کسب و کار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به منظور پیگیری مشکلات و درخواست‌های سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصادی و شرکت‌های فناور، نوآور و دانش‌بنیان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مراسم آغاز به کار اورژانس کسب و کار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با وجود اینکه طبق یکسال گذشته با ارتباط مستمر با کارآفرینان و سرمایه‌گذاران، مشکلات آن‌ها را پیگیری و بررسی کردیم، تصمیم گرفتیم برای نظام‌مند کردن این فرآیند و با توجه به اینکه حل برخی مشکلات نیاز به اقدامی در سطح ملی دارد، اورژانس کسب و کار را در معاونت حقوقی و امور مجلس دبیرخانه شورایعالی راه‌اندازی کنیم.

آقای حجت الله عبدالملکی با اشاره ارزیابی مجدد تمام ضوابط و مقرراتی که برای فضای کسب و کار وجود دارد توسط مدیران مناطق گفت: باید زمانبدی برای صدور مجوز فعالیت کسب و کار‌ها به حداقل ممکن برسد و این مسئله مستلزم حذف مقررات دست و پاگیر است.

مشاور رئیس جمهور افزود: قرار است با آغاز به اورژانس کسب و کار با شماره تلفن ۰۲۱۷۹۹۳۶ مشکلات و درخواست‌های سرمایه گذاران در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به صورت فوری پیگیری شود. گزارش عملکرد اورژانس کسب و کار هم به صورت دوره‌ای در اختیار رسانه‌ها و مسئولان قرار خواهد گرفت.

آقای عبدالملکی با تاکید بر اینکه شاخص کسب و کار در مناطق آزاد ایران نسبت به سرزمین اصلی و حتی کشور‌های کمتر توسعه یافته بهتر است، گفت: یکی از برنامه‌های ما در آژانس کسب و کار گفتگو با کارآفرینان برای حل مشکلات آن‌ها و طرح این مسائل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

مشاور رئیس جمهور درباره سرمایه گذاری در مناطق آزاد سال ۱۴۰۲، گفت: در شش ماهه نخست سال جاری حدود ۴۲۰ هزار میلیارد تومان درخواست سرمایه گذاری در مناطق آزاد اتفاق افتاده که ۱۲۸ هزار میلیارد تومان آن به مرحله قرارداد رسیده و امیدواریم در نیمه دوم سال نهایی شوند.

آقای عبدالملکی درباره بانک آف‌شور در مناطق آزاد کشور هم گفت: البته یک بانک آف شور در منطقه آزاد کیش راه‌اندازی کردیم، اما باید زمینه و بستر برای توسعه آن و راه اندازی بیمه آف شور نیز فراهم شود.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل